Моделювання та оптимізація режимів руху вантажопідйомних машин і механізмів у процесі пуску/гальмування за критерієм мінімуму питомої енергії. ІІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26884/gbdmm1891.0202

Ключові слова:

Модель, оптимізація, режими руху, вантажопідйомні машини, механізми, гальмування, критерій якості руху, мінімізація, питома енергія

Анотація

Обґрунтована модель та реалізована динамічна оптимізація режимів руху вантажопідйомних машин і механізмів у процесах їх гальмування за критерієм мінімуму питомої енергії. Використання стандартної методики й схеми розрахунку маятникових коливань вантажу на канатах мостового крана за моделлю двомасової системи дозволяють встановити на основі вказаного енергосилового критерію основні параметри режимів руху мостових кранів, котрі задовольняють певним якостям (мінімізують їх енергетичні характеристики), а також визначити тривалості перехідних процесів (гальмування кранів до їх повної зупинки) для оптимальних режимів функціонування кранів різної конструкції та призначення. Реалізований підхід до динамічної оптимізації режимів руху вантажопідйомних машин і механізмів може бути у подальшому використаний при проектуванні, конструюванні та реальній експлуатації мехатронних систем керування вказаними машинами та механізмами, які здатні забезпечити відслідковування усіх кінематичних, а також енергосилових параметрів механічної системи у процесах її гальмування за вказаним критерієм, що неминуче приведе до можливості функціонування такої системи у енергоощадному режимі. Отримані у роботі результати можна використати й для уточнення й вдосконалення існуючих інженерних методів розрахунку вантажопідйомних машин і механізмів, які функціонують в наступних типових режимах: пуску, реверсування, миттєвого гальмування (типу стопоріння) як на стадіях їх проектування, конструювання, так і у енергоощадних режимах  реальної експлуатації.

Біографії авторів

Yuriy Chovnyuk, Національний університет біоресурсів і природокористування України

доцент кафедри конструювання машин і обладнання

Mykhaylo Dykteruk, Київський національний університет будівництва і архітектури

доцент кафедри автоматизації технологічних процесів

Svetlana Komotskaya, Київський національний університет будівництва і архітектури

асистент кафедри будівельних машин

Посилання

Artobolevskij I.I., 1977. Dinamika mash-innyh agregatov na predel'nyh rezhimah dvizhenija. [Dynamics of machine units in the limiting modes of motion]. Moscow, Nauka, 325. (in Russian).

Aleksandrov M.P., Kolobov L.N., Lobov N.A., 1986. Gruzopodemnye mashiny [Hoisting machines]. Moscow, Mashi-nostroenie, 400. (in Russian).

Aleksandrov M.P., 1981. Gruzopodemnye krany. [Hoisting cranes]. Moscow, Mashi-nostroenie Publ., 287. (in Russian).

Kazak S.A., 1968. Dinamika mostovyh kranov. [Dynamics of overhead cranes]. Moscow, Mashinostroenie Publ., 472. (in Russian).

Lobov N.A., 1987. Dinamika gruzopodemn-yh kranov. [Dynamics of cranes]. Moscow, Mashinostroenie Publ., 160. (in Russian).

Landau L.D., 1965. Teoreticheskaja fizika. T.1. Mehanika. [Theoretical physics. T.1. Mechanics] Moscow, Nauka Publ., 204. (in Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-31

Як цитувати

Chovnyuk, Y., Dykteruk, M., & Komotskaya, S. (2018). Моделювання та оптимізація режимів руху вантажопідйомних машин і механізмів у процесі пуску/гальмування за критерієм мінімуму питомої енергії. ІІ. Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини, (91), 21–27. https://doi.org/10.26884/gbdmm1891.0202

Номер

Розділ

Гірничі та піднімально-транспортні машини