Проблема стійкості короткобазових колісних навантажувачів при виконанні транспортних операцій та шляхи її вирішення
DOI:
https://doi.org/10.32347/gbdmm2020.95.0402Ключові слова:
стійкість, навантажувач, перешкода, опорна поверхня, деформація, критерій стійкості, переміщення, центр масАнотація
На сьогодні короткобазові колісні навантажувачі є досить розповсюдженими, як на території України так і за кордоном. Вони використовуються у багатьох галузях будівництва та мають широкий спектр змінних робочих органів. Завдяки відмінно виваженій конструкції навантажувач здатний працювати в замкнених умовах, це робить його незамінним у подібних ситуаціях. У поданій роботі розглядається стійкість короткобазових навантажувачів під час виконання ними транспортних операцій, а саме, під час подолання нерівностей на робочих ділянках. Пропонуємо методологічний підхід до вирішення означеної проблеми шляхом впровадження системи автоматизації. Експериментально доведено, що машина втрачає стійкість при транспортуванні матеріалу через свої конструктивні особливості, а саме, коротку базу та центр мас розміщений ближче до задньої осі машини. У зв’язку з цим виникає проблема підвищення стійкості короткобазових навантажувачів у транспортному режимі.Посилання
Musajev Z. R. (2019). Doslidzhennja transportnogo rezhymu korotkobazovogo navantazhuvacha. Moloda nauka – robotyzacija ta nano-tehnologii' suchasnogo mashynobuduvannja. Kromators'k, DDMA, Publ., Nr. 75, 88-91. – (in Ukrainian).
Platonov V. F. (2005). Mashinostroenie jencikl.: v 40 t. T. IV-15. Kolesnye i gusenichnye mashiny. Pod obshh. red. V. F. Platonova. Moscow, Mashinostroenie. (in Russian).
Hachaturov A. A. (1967). Dinamika siste-my doroga-shina-avtomobil'-voditel.' Moscow, Mashinostroenie. (in Russian).
Musajev Z. R., Jefymenko O. V. (2019). Vplyv nerivnostej zemnoi' poverhni na dy-namichnu stijkist' korotkobazovogo navantazhuvacha pid chas vykonannja nym transportnyh operacij. Scientific discussion jornal. Praha, Czech Republic ISSN 3041-4245. Vol 1, Nr. 36, 42-46. (in Czech Re-public).
Hizhnjak N. (2019). Bol'she nikakih pro-kolov: Michelin i GM obeshhajut vypustit' bezvozdushnye shiny k 2024 godu. Tehnologii, available at: https://hi-news.ru/technology/ bezvozdushnyeshiny.html.
Jefymenko O. V., Plugina T. V., Musajev Z. R. (2017). Modeljuvannja robochogo obladnannja malogabarytnogo navantazhu-vacha za dopomogoju suchasnyh programnyh zasobiv. Visnyk Shidnoukrai'ns'kogo nacional'nogo universytetu im. Volodymyra Dalja: naukovyj zhurnal. Severodonec'k, Vol. 4, 98-102. – (in Ukrainian).
Rozenfel'd M. V., Jefymenko O. V., Mu-sajev Z. R. (2019). Matematychne modeljuvannja procesu podolannja odynychnoi' pereshkody korotkobazovym navantazhu-vachem. 9 – a mizhnarodna naukova-praktychna konferencija: Tezy dopovidej 9-i' mizhnarodnoi' naukovo-praktychnoi' konferencii' «problemy rozvytku transportu i logistyky». Odesa, Vol. 5, 164 – 167. – (in Ukrainian).
Nazarov L. V., Razarenov L. V. (2009). Dinamicheskaja ustojchivost' korotkoba-zovogo pogruzchika s bortovoj sistemoj povorota. Nauk. visn. Harkіv, HDTUBA. Vol. 55, 217 – 224. – (in Ukrainian).
Nazarov L. V., Razarenov L. V. (2009). Dinamika povorota malogabaritnogo kolesnogo pogruzchika. Vestnik HNTUSH im. P. Vasilenka. Zb. nauk. prac'. Har'kov, Vol. 81, 62-64. (in Ukrainian).
Zlenko A. A., Rjabikova I. M. (2007). Opredelenie parametrov kovshovogo frontal'nogo pogruzchika. Mehanizacija stroitel'stva. Publ., Nr. 9, 22. – (in Ukrainian).
Nefedov L. I., Os'machko A. A. (2009). Obobshhennaja model' sistemnogo sinteza avtomaticheskoj transmissii. Vostochno-evropejskij zhurnal peredovyh tehnologij. Publ., Nr. 4(42), 10-13. – (in Ukrainian).
Piskunov N. S. (1985). Differencial'noe i integral'noe ischislenija. T. 1. Uchebnoe posobie dlja vtuzov. Moscow, Nauka, 432. (in Russian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Alexander Yefymenko, Zaur Musaiev

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор(и) та Редакція згодні на те, що Редакція також матиме право:
- здійснювати необхідне оформлення Твору/Статті за результатами його редакційної обробки;
- визначати самостійно кількість видань, друк додаткових копій і тираж Твору/Статті, кількість копій окремих видань і додаткових тиражів;
- опублікування Твору/Статті в інших виданнях, пов’язаних з діяльністю Редакції
Автори зберігають ліцензію CC BY 4.0 лише на статті проте дозволяють журналу та іншим системам тиражувати та розповсюджувати матеріал журналу де опубліковано їхню роботу.