Сучасні уявлення про механізм зносу протекторних гум

Автор(и)

  • Максим Балака Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-4142-9703
  • Дмитро Міщук Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-8263-9400
  • Дмитро Паламарчук Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-8019-9659

DOI:

https://doi.org/10.32347/gbdmm2021.98.0302

Ключові слова:

пневматична шина, протекторна гума, механізм зносу

Анотація

Довговічність пневматичних шин для землерийно-транспортних машин характеризується здатністю зберігати працездатність до настання граничного стану при проведенні технічного обслуговування чи ремонту і визначається терміном служби до неприпустимого зносу рисунка протектора або до виходу з ладу шини внаслідок розриву каркаса, відшарування протектора та інших можливих пошкоджень.

Однак знос є більш складним процесом, ніж зовнішнє тертя, і представляє результат сукупного впливу фізико-хімічних і механічних процесів, що відбуваються у поверхневому шарі контактуючих тіл. Завдання попередження передчасного зносу шини є складним та пов’язане з вмінням визначити механізм зносу.

Встановлено, що за реальних умов експлуатації стирання протекторних гум відбувається за змішаним механізмом зносу. Сумарна інтенсивність зношування визначається співвідношенням окремих видів, але при зміні умов експлуатації показники зносу можуть суттєво змінюватися. Щодо пневматичних шин, які застосовуються на землерийно-транспортних машинах і працюють у надзвичайно важких та різноманітних умовах експлуатації на об’єктах дорожнього та меліоративного будівництва, реалізується механізм абразивного зносу.

Біографії авторів

Максим Балака, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доцент кафедри

Дмитро Міщук, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доцент кафедри

Дмитро Паламарчук, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доцент кафедри

Посилання

Kragelskii I. V., Dobychin M. N., Komba-lov V. S. (1977). Osnovy raschetov na trenie i iznos [Friction and wear calculation fun-damentals]. Moscow, 480 (in Russian).

Mur D. (1977). Trenie i smazka elastomerov [Friction and lubrication of elastomers]. Moscow, 262 (in Russian).

Mur D. (1978). Osnovy i primenenie triboniki [Basics and application of tribonics]. Moscow, 487 (in Russian).

Bartenev G. M., Zuev Iu. S. (1984). Prochnost i razrushenie vysokoelastichnykh materialov [Strength and destruction of high-ly elastic materials]. Moscow, 386 (in Russian).

Knoroz V. N., Klennikov E. V. (1975). Shiny i kolesa [Tires and wheels]. Moscow, 184 (in Russian).

Poturaev V. N., Dyrda V. I. (1977). Rezi-novye detali mashin [Rubber machine parts]. Moscow, 216 (in Russian).

Brodskii G. I., Evstratov V. F., Sakhnovskii N. L., Sliudikov L. D. (1975). Istiranie rezin [Rubbers abrasion]. Moscow, 540 (in Russian).

Schallamach A. (1968). Recent Advances in Know¬ledge of Rubber Friction and Tire Wear. Rubber Chemistry and Technology. 41(1), 209–244.

Mark Dzh., Erman B., Eirich F. (2011). Kauchuk i rezina. Nauka i tekhnologiia [Rubber and gum. Science and technology: monograph]. Dolgoprudnyi, 768 (in Rus-sian).

Balaka M. N., Antonkov M. A. (2013). Proiavlenie razlichnykh vidov iznosa pri ekspluatatcii pnevmaticheskikh shin [Demon-stration of various wear types in the pneumatic tires operation]. Neft i gaz Zapadnoi Sibiri [Oil and gas of Western Siberia]: abstract of the International scientific and technical conference, October 17–18. Tyumen. Vol. 4, 14–16 (in Russian).

Reznikovskii B. I., Lukomskaia A. I. (1968). Mekhanicheskie ispytaniia kauchuka i reziny [Mechanical testing of rubber and gum]. Moscow, 499 (in Russian).

The last mile from every tire: How haul road maintenance can extend tire life. Perspectives on Modern Mining. 2007. Issue 1, 2–5.

Balaka M. M. (2014). Vplyv umov ekspluatacii na dovgovichnist velykogabarytnyh shyn [Impact of operating conditions on the durability of large-size tires]. Bulletin of Kharkov National Automobile and Highway University. No. 65–66, 79–86 (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Балака, М., Міщук, Д., & Паламарчук, Д. (2021). Сучасні уявлення про механізм зносу протекторних гум. Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини, (98), 30–36. https://doi.org/10.32347/gbdmm2021.98.0302

Номер

Розділ

Будівельні машини і технологічне обладнання