Дослідження особливостей очищення дорожнього полотна в зимовий період

Автор(и)

  • Володимир Рашківський Київський національний університет будівництва та архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-5369-6676
  • Ігор Русан Київський національний університет будівництва та архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-2901-752X
  • Богдан Федишин Київський національний університет будівництва та архітектури, Україна
  • Антон Саух Київський національний університет будівництва та архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32347/gbdmm.2022.99.0301

Ключові слова:

дорожнє полотно, плугово-щітковий, снігоочисники, сколювальне устаткування, гребінчастий ніж

Анотація

Представлено результати дослідження очищення дорожнього полотна в зимовий період. Серед найбільш трудоємких є роботи із забезпечення прохідності та безпеки руху шляхів у зимовий період. На їх частку припадає значна частина витрат праці з догляду за дорогами. На сучасному етапі розвитку техніки, яка призначена для руйнувань сніговольодяних утворень можна зробити поділ пристроїв за декількома ознаками це ручні пристрої та інструменти, за принципом дії робочого органу на середовище – механічний, ультразвуковий, термічний та термодинамічний. Сніговий покрив обробляють реагентами, що попереджують ущільнення снігу колесами автотранспорту та зберігають його сипучі властивості, а потім у роботу включається, залежно від ширини дорожнього покриття однобічної смуги, кілька плугово-щіткових снігоочисників. Плугово-щіткові снігоочисники мають продуктивність 1500…7500 м3/год, роторні снігоочисники забезпечують продуктивність 500… 1375 т/год. Для видалення льоду найчастіше використовуються механічні робочі органи ударної дії, робочі елементи яких безпосередньо контактують з робочим середовищем. У загальному їх можна поділити за характером використовуваної енергії: вібраційні, скребкові, фрезерні, щіткові, комбіновані. Запропоноване обладнання для очищення доріг від льоду кріпиться до базової машини, його особливістю є те, що конструкція його сколювальних ножів дозволяє в процесі роботи не руйнувати дорожнє полотно.

Посилання

Baladinskyi V. L. (2001). Budivelna tekhnika: navchalnyi posibnyk. Kyiv, Lybid, 368.

Datsenko A. Y. (2005). Komunalnue mashynu y oborudovanye: Uch.pos. Moscow, Arkhytektura, 344.

Bilokon Ya. O., Okocha A. I. (2011). Spetsializovanyi rukhomyi sklad avtomobilnoho transportu. Kyiv, Ahrar Media Hrup, 249.

Harnets V. M., Bezukha A. V. (2010). Metodolohiia stvorennia mashyn: Navch. Posibnyk. Kyiv, Khai-Tek Pres, 376.

Klymeniuk O. V. (2006). Tekhnolohiia naukovoho doslidzhennia: Avtorskyi pidruchnyk. Kyiv–Nizhyn, Aspekt-Polihraf Publ., 308.

Rashkivskyi V. P. Balaka M. M. (2021). Vynakhidnytsko-poshukova robota u naukovii diialnosti ta mizhnarodne spivrobitnytstvo: metod. vkazivky do vykonannia indyvidualnoho zavdannia dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii spet-sialnosti 133 «Haluzeve mashynobuduvannia». Kyiv, KNUBA Publ., 44.

Flora V. D. (2005). Pryntsypy tekhnichnoi tvorchosti. Navch. Posibnyk. Zaporizhzhia, ZNTU Publ., 398.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

Рашківський, В., Русан, І., Федишин, Б., & Саух, А. (2022). Дослідження особливостей очищення дорожнього полотна в зимовий період. Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини, (99), 20–27. https://doi.org/10.32347/gbdmm.2022.99.0301

Номер

Розділ

Будівельні машини і технологічне обладнання