Експериментальне дослідження оптимального режиму розгону поворотно-поворотного механізму баштового крана

Автор(и)

  • Юрій Ромасевич Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна https://orcid.org/0000-0001-5069-5929
  • Губар Ярослав Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна https://orcid.org/0009-0000-3651-866X

Ключові слова:

баштовий кран, оптимальна швидкодія, коливання вантажу, аналіз, оціночний показник

Анотація

Під час будівництва баштові крани відіграють важливе значення. Вони призначені для переміщення вантажу і щоб таке переміщення виконувалось із максимальною продуктивністю важливо мінімізувати коливання вантажу на перехідних режимах руху (при гальмуванні або розгоні) за найкоротший час. Метою статті є перевірка розрахованих теоретичних даних шляхом стосовно оптимального за швидкодією керування механізмом повороту лабораторної установки баштового крана. Проведено розрахунок тривалостей окремих етапів розгону стрілової системи із змінними параметрами – масою вантажу, вильотом стріли, довжини гнучкого підвісу вантажу, які були незалежними факторами дослідження. Загалом було проведено 12 експериментів. Для проведення експериментів використано лабораторну установку баштового крана, на яку встановлено обладнання по визначенню характеру змін маятникових коливань вантажу та повороту стріли. Масив даних, який отримано під час виконання експериментальних досліджень, було проаналізовано виходячи із чисельних значень відхилення теоретичних даних від експериментальних (кількісний аналіз) та за графічними залежностями (якісний аналіз). У результаті отримано, що експериментальні дослідження підтверджують тезу стосовно достатньо якісного (з точки зору практичної реалізації результатів) реалізації оптимальної за швидкодією керування механізмом повороту стріли крана.

Посилання

Muhammad Awais, Kavimbi Chipusu, Xu Cui (2024). Symmetry-Enhanced LSTM-Based Recurrent Neural Network for Oscillation Minimization of Overhead Crane Systems during Material Transportation. Journal Symmetry, pp. 920.

Romasevych Yu., Loveikin A., Shymko L., Liashko A. (2023). Minimization of the drive torque of the trolley movement mechanism during tower crane steady slewing. Journal of Theoretical and Applied Mechanics, pp. 19-33.

Grigorov О. V., Okun А. О., Los E. О. (2017). Bilinear control systems in crane con-trol problems. Lifting and Transport Machines, 29-35.

Loveikin V. S., Romasevych Yu. О., Mushtyn D. І. (2020). Development of an optimal con-trol system for mechanisms of changing the load outreach and rotation of a tower crane. Mechanical Engineering №26, 5-17.

Svirgun V. V., Antoshchenkov R. V., Svirgun О. А. (2021). Analysis of methods for reducing cargo oscillations on a flexible suspension. In-ternational Scientific and Practical Conference "Automotive Transport in the Agricultural Sector: Design, Engineering, and Technologi-cal Exploitation", 199-201.

Fasih SM, Mohamed Z, Husain AR, Ramli L, Abdullahi AM, Anjum W. (2020). Payload swing control of a tower crane using a neural network–based input shaper. Measurement and Control, 1171-1182.

Omar, H.M., & Nayfeh, A.H. (2005). Antiswing control of gantry and tower cranes using fuzzy and time-delayed feedback with friction compensation. Shock and Vibration, 73-89.

Liu, F., Yang, J., Wang, J., & Liu, Ch. (2021). Swing characteristics and vibration feature of tower cranes under compound working condition. Shock and Vibration, Issue 1, 1-16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-02

Як цитувати

Ромасевич, Ю., & Ярослав, Г. (2025). Експериментальне дослідження оптимального режиму розгону поворотно-поворотного механізму баштового крана. Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини, (105), 20–26. вилучено із http://gbdmm.knuba.edu.ua/article/view/325994

Номер

Розділ

Гірничі та піднімально-транспортні машини