Експериментальне дослідження оптимального режиму розгону поворотно-поворотного механізму баштового крана
Ключові слова:
баштовий кран, оптимальна швидкодія, коливання вантажу, аналіз, оціночний показникАнотація
Під час будівництва баштові крани відіграють важливе значення. Вони призначені для переміщення вантажу і щоб таке переміщення виконувалось із максимальною продуктивністю важливо мінімізувати коливання вантажу на перехідних режимах руху (при гальмуванні або розгоні) за найкоротший час. Метою статті є перевірка розрахованих теоретичних даних шляхом стосовно оптимального за швидкодією керування механізмом повороту лабораторної установки баштового крана. Проведено розрахунок тривалостей окремих етапів розгону стрілової системи із змінними параметрами – масою вантажу, вильотом стріли, довжини гнучкого підвісу вантажу, які були незалежними факторами дослідження. Загалом було проведено 12 експериментів. Для проведення експериментів використано лабораторну установку баштового крана, на яку встановлено обладнання по визначенню характеру змін маятникових коливань вантажу та повороту стріли. Масив даних, який отримано під час виконання експериментальних досліджень, було проаналізовано виходячи із чисельних значень відхилення теоретичних даних від експериментальних (кількісний аналіз) та за графічними залежностями (якісний аналіз). У результаті отримано, що експериментальні дослідження підтверджують тезу стосовно достатньо якісного (з точки зору практичної реалізації результатів) реалізації оптимальної за швидкодією керування механізмом повороту стріли крана.
Посилання
Muhammad Awais, Kavimbi Chipusu, Xu Cui (2024). Symmetry-Enhanced LSTM-Based Recurrent Neural Network for Oscillation Minimization of Overhead Crane Systems during Material Transportation. Journal Symmetry, pp. 920.
Romasevych Yu., Loveikin A., Shymko L., Liashko A. (2023). Minimization of the drive torque of the trolley movement mechanism during tower crane steady slewing. Journal of Theoretical and Applied Mechanics, pp. 19-33.
Grigorov О. V., Okun А. О., Los E. О. (2017). Bilinear control systems in crane con-trol problems. Lifting and Transport Machines, 29-35.
Loveikin V. S., Romasevych Yu. О., Mushtyn D. І. (2020). Development of an optimal con-trol system for mechanisms of changing the load outreach and rotation of a tower crane. Mechanical Engineering №26, 5-17.
Svirgun V. V., Antoshchenkov R. V., Svirgun О. А. (2021). Analysis of methods for reducing cargo oscillations on a flexible suspension. In-ternational Scientific and Practical Conference "Automotive Transport in the Agricultural Sector: Design, Engineering, and Technologi-cal Exploitation", 199-201.
Fasih SM, Mohamed Z, Husain AR, Ramli L, Abdullahi AM, Anjum W. (2020). Payload swing control of a tower crane using a neural network–based input shaper. Measurement and Control, 1171-1182.
Omar, H.M., & Nayfeh, A.H. (2005). Antiswing control of gantry and tower cranes using fuzzy and time-delayed feedback with friction compensation. Shock and Vibration, 73-89.
Liu, F., Yang, J., Wang, J., & Liu, Ch. (2021). Swing characteristics and vibration feature of tower cranes under compound working condition. Shock and Vibration, Issue 1, 1-16.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Yuriy Romasevych, Yaroslav Hubar

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Право авторства належить авторам статей. Невиключні права на першу публікацію матеріалів статті автори передають редакції журналу «Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини» на умовах угоди з авторами згідно ліцензії Creative Commons CC BY 4.0. При цьому авторри мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Запозичення матеріалів повністю або частково можливе з посиланням на вихідні дані журналу з обов'язковою вказівкою правовласника та імен авторів статей. При створенні на основі опублікованих у журналі статей нових матеріалів, цитуванні або перекладі фрагментів статей з метою їхнього цитування необхідно посилатися на першоджерела з дотриманням правил цитування.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори зберігають за собою авторські права на роботу та передають журналу право першої публікації разом із роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати цю роботу з обов'язковим зазначенням авторства цієї роботи та посиланням на оригінальну публікацію у цьому журналі.
- автори зберігають за собою право укладати окремі додаткові контрактні угоди на неексклюзивне розповсюдження версії роботи, опублікованої в цьому журналі (наприклад, розмістити її в університетському сховищі або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
- авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському сховищі або на їхньому персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даним журналом, оскільки це може призвести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Дивися The Effect of Open Access).
Дозвіл на повторне використання визначається наступною користувальницькою ліцензією:
- Creative Commons Attribution (CC BY 4.0): дає можливість іншим поширювати і копіювати статтю, створювати уривки, реферати та інші виправлені версії, адаптації або похідні роботи зі статті (наприклад, переклад) для включення в колективну роботу (наприклад, монографію), для пошуку тексту або даних в статті, навіть в комерційних цілях, за умови, що вони вказують автора (ів), не змінюють статтю в такий спосіб, щоб завдати шкоди честі або репутації автора.